Nejen Google o každém člověku, který kdy přijde do kontaktu s jakoukoliv jeho službou začne shromažďovat informace. Nemusíte přitom ani navštívit jeho stránku. Na většině webů totiž najdete například tlačítko +1 sociální sítě Google Plus, reklamu Googel AdSense anebo měřící kód Google Analytics. Jak s takovýmito údaji nakládá je a zřejmě i zůstane záhadou. Ovšem některá data jsou přístupná.
Služby
Jednotlivé služby Google zastřešuje společný účet, přes který se přihlašujete. V rámci tohoto účtu pak máte přístup ke všem údajům jednotlivých propojených služeb. Přehled najdete na accounts.google.com.
Po přihlášení se dostanete na nástěnku, kde je seznam jednotlivých služeb, informací k nim a také odkazy na různá nastavení, většinou související s ochranou osobních údajů.
Hlavní částí je Google Účet. Po rozkliknutí zjistíte například přes jaké platformy (zařízení s OS) se ke službám připojujete a kdy to bylo. Velmi důležité jsou u Autorizované apikace a weby, které mohou se službami Google pracovat. Některé mohou mít poměrně rozsáhlá práva.
Další položky seznamu je dobré si projít. Možná zjistíte, že máte někde na cloudu uložené fotografie anebo dokumenty, o kterých jste ani nevěděli. Přitom mohou být veřejně přístupné.
Možná vás zaujme, že si Google uchovává historii toho co jste na něm vyhledávali. No pokud nechcete aby to viděl, měli byste v něm hledat nepřihlášeni ideální v anonymním režimu. Samozřejmě informace jde dodatečně vymazat.
Mezi užitečné položky určitě patří Google Play, kde se můžete podívat nejen na aplikace, které máte nainstalované, ale také na ty, které už nemáte. Pokud jste si tedy před pár dny smazali něco zajímavého a nemůžete si vzpomenout, co to bylo, tak Google si to za vás pamatuje.
Osobní informace
Kompletní přehled osobních informací najdete na myaccount.google.com/privacy. Na této stránce také najdete odkazy na další záznamy, které Google o vás získal. Například sledování vaší polohy anebo záznam vašich hlasových povelů.
Reklamy
Google si o každém uživateli vede profil, co by se mu tak mohlo líbit. Nazývá to Personalizace reklam. Podle toho pak zobrazuje reklamy v rámci své sítě. Přehled toho, co si o vás myslí najdete zde. Na této stránce také můžete upravit témata, která se vám líbí. Tím se můžete zbavit některých otravných reklam. Bohužel to nefunguje na remarketingové kampaně.