Velký rozmach tabletů už je dávno pryč. Jejich podíl na trhu klesá. Za druhý kvartál 2016 klesl jejich prodej o 16 %. Jejich pozici postupně přebírají chytré telefony a 2-in-1 PC.
Celkem se prodalo 35 milionů tabletů. Trhu vládne stále Apple s podílem 28 % na prodaných kusech. Na druhém místě je Samsung s 16%, třetí Huawei s 7 % a Lenovo čtvrté s 6 %. Nejvíce ztrácí tablety s operačním systémem Android, jejich podíl mezi prodanými klesl o 23 %. Jedná se převážně o levné tablety.
Zajímavé je, že vzrůstá zájem o 2-in-1 PC. Tedy tablety, které se dají připojit k dokovací klávesnici, popřípadě notebookové řešení, kde se dá úplně otočit displej. Jak Microsoft se Surface Pro tak i Apple s iPad Pro tento trend potvrzují. Zvláště velký zájem o toto řešení je v komerční sféře.
Dá se říct, že trend tedy směřuje spíše tímto směrem a výrobci jej budou nejspíše následovat. Zvláště u drahých tabletů. Například Dell, HP a Sony už výrobu drahých tabletů opouští.
Analytici sledují současné dění s velkým očekáváním. Ačkoliv se nepočítá s tím, že by se trend obrátil, snaha Microsoft o prosazení Windows 10 a nový Android Nougat by statistikami mohl v budoucnu zamávat. Obchodnicí se na to připravují, možná se tak dočkáme zajímavých akcí a nabídek.
Můžeme tedy říct, že tablety postupně zaniknou? Samozřejmě bude záležet na nových technologiích a co mohou lidem nabídnout. Na druhou stranu tablety jsou stále brány spíše jako „domácí spotřebič“. Často se o něj dělí celá rodina. Mobilní telefon je osobní a nikomu jej nepůjčujete. Je tak pravděpodobné, že z trhu nikdy úplně nezmizí.
Jednu dobu to vypadalo, že budeme dělat weby pro tři zařízení – počítače, tablety a chytré telefony. Dokonce většina testů zobrazí váš web právě v těchto třech. S klesajícím podílem by člověk řekl, že webdesignerům a kóderům ubude práce. Opak je pravdou. Už máte web optimalizovaný pro chytré televize? A co teprve chytré hodinky? 🙂