Blokování reklamy je trnem v patě mnoha velkým službám. Po masovém rozšíření prohlížeče Google Chrome, u kterého je instalace rozšíření na blokování reklamy nejčastějším, se začínají služby bránit. Například YouTube přichází s možností zaplatit si odstranění reklam. Apple přišel se svým vlastním řešení na blokování reklam, ovšem takovým, které na ty jeho neplatí. Ovšem nikdo se zatím nepustil do kompletního znepřístupnění služby. Až doposud.
Podle článku na BBC, se dočkali uživatelé z Yahoo Mail nepříjemného překvapení. Objevila se jim zpráva, že se nedostanou do služby dokud si rozšíření na blokování reklamy nevypnou. Zajímavé je, že problém hlásí pouze uživatelé u USA, kteří jsou jako cílová skupina pro inzerenty nejlukrativnější. V Yahoo potvrdili, že někteří uživatelé se se softwarem na blokování reklamy skutečně nemusí na svůj mail dostat.
Jedná se zatím o nejtvrdší známé opatření u velkých společností. Ti menší se snaží spíše vymlouvat, že používání různých adblocků může vést k k špatnému fungování stránky. Většinou však jen apelují na uživatele ať si je přidá do výjimek, tedy na whitelist. V Česku se do boje s blokováním reklam pustily jen některé weby, ovšem většinou bez úspěchu.
Zastánci blokování reklam často používají argumenty o svobodě. Považují za své právo rozhodovat o tom, co se v jejich prohlížeči zobrazí. Respektive mají právo odmítnout spojení, které si nevyžádali. Připomeňme si, že převážná většina reklam na stránkách patří třetím stranám a s navštěvovaným webem nemá nic společného.
Druhým argumentem je ochrana osobních dat. Reklamy třetích stran si návštěvníky značkují a sledují je po internetu, aby data mohly využít pro remarketingové kampaně. To rozhodně není nic příjemného. Přitom váš souhlas se sledováním nikdo nechce. Co se děje s nasbíranými daty o tom nemáte možnost rozhodovat. Stále oblíbenější jsou tak programy jako Ghostery, které se přímo na problém sledování specializují.
No a do třetice je to šetření prostředků zařízení. Reklamy jsou objemné, často náročné na procesor a paměť. Mezi nejhorší patří reklamy dělané v Adobe Flash, které dokáží pěkně roztočit větráčky v počítači. Kdo chce dnes šetřit přenesená data u mobilních zařízení, tak se bez blokování reklam neobejde.