Více jak 70 anglicky psaných magazínů se zúčastnilo průzkumu, kolik jejich návštěvnosti tvoří ta z mobilních zařízení během posledních šesti měsíců (období květen až říjen 2014). Výsledky nebyly překvapivé, celkem 40 procent návštěvnosti jde z mobilních zařízení. I toto měření potvrdilo trend poslední doby, kdy lidé stále častěji přistupují k novému obsahu přes chytré telefony a tablety.
Velký vliv na tyto čísla mají hlavně sociální sítě, které lidi začínají stále více navštěvovat díky mobilním telefonům. Návštěvnost sociálních sítí v současné době už hraje ve prospěch právě smartphonů, které z nich udělali běžný komunikační nástroj. Místo SMS dnes často na telefonech dominují zprávy přes chat na Facebooku.
Právě přes sociální sítě se šíří obsah nejčastěji. Lidé sdílí nejčastěji kratší články anebo multimediální obsah, který zajímá nejen je, ale i jejich přátelé. Nesdílí se tak, co zajímá mě, ale co by se mohlo líbit lidem, kteří sledují mé zprávy. Boje o like, +1 anebo retweet jsou dnes celkem běžné. Magazíny na to samozřejmě reagují. Mění webdesign na plně responzivní a plně jej přizpůsobují mobilním telefonům a tabletům.
Výsledky měření jsou následující:
Podíl návštěvnost z mobilních zařízení | Počet magazínů |
---|---|
Méně než 20% | 0 |
20-29% | 6 |
30-39% | 31 |
40-49% | 23 |
50-59% | 6 |
60-69% | 3 |
70-79% | 1 |
Zajímavé je, že žádný z magazínů, který se účastnil průzkumu nešel s podílem návštěvnosti z mobilních zařízení pod 20 procent.
A jak vypadá poměr jednotlivých kategorií?
Kategorie | Průměrná návštěvnost z mobilních zařízení |
---|---|
Bydlení a životní styl | 39% |
Cestování | 32% |
Jídlo | 43% |
Sport | 38% |
Móda | 42% |
Zábava | 52% |
Zdraví | 50% |
Zprávy | 34% |
Nejvíce jsou z mobilních zařízení sledovány weby se zábavnou tématikou a zdraví. Nejméně pak ty o cestování a zpravodajské weby. Svůj podíl na zpravodajských webech má hlavně složitost a témata. Některá se lépe čtou na počítači než mobilním telefonu. Je třeba sledovat grafy a často jsou texty i delší. Naopak u zábavy vynikají multimédia a kratší texty, které se na menším displeji lépe čtou.
Co se týká budoucnosti, předpokládá se další růst podílu mobilních zařízení na celkové návštěvnosti. Zvláště za to mohou levnější tarify mobilních operátorů, větší rozšíření wi-fi zdarma a také postupné nahrazování starých telefonů smartphony. Tento trend se očekává i u nás. Pokud nepoužíváte responzivní design měli byste o něm už vážně uvažovat. Ačkoliv jsou češi konzervativnější, je jen otázkou času než si osvojí mimo sledování zpráv například i nakupování na eshopech. Pak tu samozřejmě máme novou generaci, která je na chytré telefony už navyknutá a umí s nimi zacházet velice zdatně.