Lepší pozice v Google pro zabezpečené weby

Google veřejně nabídl lepší pozice pro weby, které budou zabezpečené pomocí SSL. V den zveřejnění tohoto prohlášení se pohnuly výsledky Google o 1 % ve prospěch stránek s kterými mohou uživatelé komunikovat přes HTTPS. Ačkoliv to není hodně, Google do budoucna naznačil, že zabezpečené weby by mohli být ještě více posíleny ve vyhledávání. Samozřejmě se strhla debata jestli se vyplatí kvůli lepším pozicím implementovat SSL.

Zabezpečené připojení se totiž využívá převážně u webů, které pracují s osobními daty zákazníků anebo je u nich bezpečný přenos nutností (banky, státní správa). Naproti tomu drtivá většina internetových stránek už ze své podstaty zabezpečené připojení nepotřebuje a jednalo by se spíše o plýtvání.

Navíc v komunitách lidí, kteří se zabývají SEO převládá názor, že přechod na zabezpečenou verzi stránek přinese spíše více problémů než výhod. Google totiž bere stránky na HTTPS jako odlišnou doménu od HTTP. Vzniká zde tak problém s duplicitou, který je nutné nějakým způsobem jasně a efektivně vyřešit. Kdo někdy přenášel webové stránky na novou doménu jistě ví kolik starostí s tím je a navíc ani po několika měsících nemusí být všechny stránky indexovány ve vyhledávačích správně. Přeci jen u nás nepoužíváme jen Google ale i Seznam má stále významné zastoupení na organické návštěvnosti.

V současné době, by tak o zabezpečeném připojení měli spíše zauvažovat lidé, kteří plánují nové projekty, kde je implementace daleko snadnější.

Panuje také stále nejistota ohledně efektivity jednotlivých certifikačních autorit, které vydávají certifikáty. Budou mít různý vliv na pozice ve vyhledávání anebo stačí použít tu nejlevnější? Mezi nejznámější certifikační autority v současné době patří Thawte, Symantec, GeoTrust, Comodo, Trustwave a ceny jednotlivých certifikátů i proces jejich získání se navíc liší. Další otázkou je zdali se Google sám nepustí do certifikačního byznysu. Na sociálních sítích kolem tohoto tématu kolují různé mýty. Určitě by to dávalo pro Google komerčně smysl, otázkou však je jestli by nedocházelo k nějakému střetu zájmů. Kdo zaručí, že jeho certifikáty nebudou pro jeho vyhledávač důvěryhodnější než ty ostatní?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *